ROMÂNIA, JUDEŢUL HUNEDOARA, COMUNA BARU, CONSILIUL LOCAL
Baru,str.’Trof. Dr. Şt Gârbea” nr.222,TeI. 0254/778003; fax 0254/778398
E-mail:Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
HOTĂRÂREA NR.18/2017 (HCL 18 2017)
privind valorificarea masei lemnoase din fondul forestier proprietatea publică a comunei Baru ca “masă lemnoasă pe picior”
Consiliul Local al Comunei Baru, judeţul Hunedoara,
având în vedere:
1. proiectul de hotărâre înregistrat sub nr.69/13/26.01.2017, iniţiat de primarul comunei, cu privire la valorificarea masei lemnoase din fondul forestier proprietatea publică a comunei Baru ca “masă lemnoasă pe picior”, proiect de act normativ care a fost supus dezbaterii publice şi pentru care nu s-au primit în scris propuneri, sugestii sau opinii;
2. expunerea de motive care însoţeşte proiectul de hotărâre;
3. raportul compartimentului de resort pentru proiectul de hotărâre, înregistrat sub nr. 70/13/26.01.2017;
4. raportul comisiei pentru dezvoltare economico-socială, buget, finanţe, administrarea domeniului public şi privat, urbanism şi realizarea lucrărilor publice, protecţia mediului înconjurător, servicii şi comerţ a consiliului local, înregistrat sub nr.71/18/17.02.2017;
ţinând cont de prevederile:
- art.2, art.4 alin.(l) lit.b şi alin.(2), art.6 alin.(l), art.9 alin.(l) lit.b şi lit.c, art.12 lit.a, art.15, art.19 alin.(l) lit. a, b şi e şi alin.(2), art.20 alin.(5), art.21-29, art.32 alin.(l), alin.(2), alin.(4) şi alin.(5) şi art.33 din H.G.R. nr.617/2016 pentru aprobarea Regulamentului de valorificare a masei lemnoase din fondul forestier proprietate publică,
în temeiul prevederilor art.36 alin.(2) lit.c, alin.(5) lit.b, art.45 alin.(3) şi art.115 alin.(l) lit.b şi alin.(3) din Legea administraţiei publice locale nr.215/2001, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
hotărăşte:
Art.l. - (l)Se aprobă volumul de masă lemnoasă care se recoltează din pădurea comunală, stabilit de S.C. OCOLUL SILVIC CARAPATINA S.R.L., în condiţiile legii, din următoarele partizi:
- 774 m3 produse principale codru - partida nr. 1817 PR -Co Gruni;
- 538 m3 produse principale codru- partida nr. 1714 -Co Gruni.
(2) Volumul de masă lemnoasă prevăzut la alineatul 1 se valorifică ca “masă lemnoasă pe picior”.
Art.2 - Se aprobă vânzarea prin licitaţie publică cu strigare către operatori economici, a masei lemnoase prevăzută la articolul 1.
Art.3. - (1) Se aprobă caietul de sarcini întocmit cu privire la vânzarea masei lemnoase prevăzută la articolul 1, conform anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
(2)Preţul unui caiet de sarcini este de 1.000 lei.
Art.4 - Stabileşte preţul de pornire la licitaţie pentru fiecare partidă după, cum urmează :
-128,10 lei/ m - partida nr. 1817 Corbu;
- 140,96 lei/ m3- partida nr. 1714 Corbu;
(2)Pasul de licitare se stabileşte la nivelul valorii de 5% din preţul de pornire la licitaţie, rotunjit în lei, după cum urmează:
- 6 lei/ m3- partida nr. 1817 Corbu;
- 7 lei/ m3- partida nr. 1714 Corbu;
Art.5. - Garanţia de contractare se stabileşte în cuantum de 5% din valoarea de pornire la licitaţie, pentru volumul de masă lemnoasă pe care operatorul economic participant la licitaţie intenţionează să îl cumpere.
Art.6 - Tariful de participare la licitaţie se stabileşte în cuantum de 1.000 lei.
Art.7.- Comisia de preselecţie pentru admiterea la licitaţie va fi numită prin dispoziţia primarului comunei, cu respectarea prevederilor art.21 alin.(l) şi alin.(2) din H.G.R. nr.617/2016 pentru aprobarea Regulamentului de valorificare a masei lemnoase din fondul forestier proprietate publică.
Art.8.- Desemnează reprezentanţii consiliului local în comisia de licitaţie care va fi numită prin dispoziţia primarului comunei, cu respectarea prevederilor art.27 alin.(l) şi alin.(4) din H.G.R. nr.617/2016 pentru aprobarea Regulamentului de valorificare a masei lemnoase din fondul forestier proprietate publică, după cum urmează:
l.Simion Daniel-Mircea;
2. Dubreu Petru;
3. Deatc Ioan.
Art.9 - Se mandatează domnul Răducanu Daniel, Primarul Comunei Bara să încheie contractul de vânzare-cumpărare a masei lemnoase pe picior cu câştigătorul licitaţiei.
Art.10. - Prezenta hotărâre poate fi atacată la instanţa de contencios administrativ, în condiţiile legii.
Art.l 1. - Prezenta hotărâre se comunică: Primarului Comunei Bara, Prefectului Judeţului Hunedoara şi şefului biroului finaciar-contabil, achiziţii publice, protecţia mediului, deservire, urbanism şi amenajarea teritoriului, prevenire şi protecţie.
Preşedinte de şedinţă, Duraitreşcu Angela-Elisabeta
Contrasemnează, Secretar, Camelia-Simona Becus
Bara, 24.02.2017
Vot deschis; Număr consilieri în funcţie:! 1;tfy0rum:j#TVoturi pentru:10; Voturi împotrivă:0; Abţineri:!.
ROMÂNIA, JUDEŢUL HUNEDOARA, CONSILIUL LOCAL BARU, Baru,str.”Prof. Dr. Şt Gârbea” nr.222,Tel. 0254/778003; fax 0254/778398
E-mail:Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Anexa Ia Hotărârea nr. 18/2017
CAIET DE SARCINI
EXPLOATARE FORESTIERĂ, ÎN CAZUL CUMPĂRĂRII MASEI LEMNOASĂ PE PICIOR
Prezentul caiet de sarcini se aplică la executarea lucrărilor de exploatare forestieră, în cazul cumpărării masei lemnoase pe picior cuprinse în actele de punere în valoare ca produse secundare şi produse accidentale pe proprietatea aparţinând comunei Baru, judeţul Hunedoara.
Cantitatea de material lemnos si locaţia pentru care se solicită exploatarea sunt următoare
Nr. lot Nr. act de punere in valoare Specia Nr.
arbori Volum-
m1 2 3 4 Valoare
lei Preţul de pornire la licitaţie lei/m2 3 4
1. APV1817PR -Co Fag 229 764 98.267,32
Gruni Mesteacăn 3 5 515,10 128,10
Anin 5 5 371,15
<71. I&
2. APV 1714PR -Co Fag 166 535 74275,18
Gruni Diverse 5
tari 140,96
(Carpen, 1 50,52
Mesteacăn) 2 105,32
e:
1. Forma de licitaţie solicitată: licitaţie publică cu strigare.
2. La exploatarea masei lemnoase cuprinse în actele de punere în valoare se folosesc tehnologii de recoltare, de colectare, lucrări în platforma primară şi de transport al lemnului din pădure care să nu producă degradarea solului, a drumurilor forestiere şi a malurilor apelor, distrugerea sau vătămarea seminţişului utilizabil, precum şi a arborilor nedestinaţi exploatării, peste limitele admise de normele tehnice.
3. Pentru admiterea la licitaţie a operatorilor economici, preselecţia acestora se organizează cu minimum 3 zile lucrătoare înainte de data desfăşurării licitaţiei.
4. Pentru participare la licitaţie, operatorul economic trebuie să depună, cu minimum două ore înainte de data preselecţiei, o cerere de înscriere, care se înregistrează în registrul de corespondenţă al primăriei şi la care trebuie să anexeze documentaţia formată din următoarele documente, după caz, în original sau în copie certificată, de către reprezentantul legal al operatorului economic, pentru conformitate cu originalul:
a) documentul de înregistrare a operatorului economic la oficiul registrului comerţului sau, după caz, documentul echivalent de înregistrare, în cazul operatorilor economici străini; acest document se prezintă în copie conformă cu originalul;
b) certificatul constatator privind operatorul economic în original sau copie conformă cu originalul, eliberat de oficiul registrului comerţului direct sau prin serviciul online Info Cert, sau informaţii extinse despre acesta, solicitate de organizator prin serviciul Recom Online, cu cel mult 30 de zile calendaristice înainte de data preselecţiei;
c) declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului legal al operatorului economic, că nu are datorii restante faţă de bugetul local al comunei de administratorii fondului forestier proprietate publică a statului; acest document se prezintă în original;
d) certificatul de atestare pentru lucrări de exploatare forestieră al operatorului economic, valabil şi cu anexa acestuia completată la zi, certificate sub semnătura reprezentantului legal al operatorului economic, sau documentul similar recunoscut/ echivalat de autoritatea de resort din România, în cazul operatorilor economici străini; acest document trebuie prezentat numai de către operatorii economici care solicită participarea la licitaţiile de vânzare a masei lemnoase pe picior; acest document se prezintă în copie conformă cu originalul;
e) declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului legal al operatorului economic privind apartenenţa/neapartenenţa la un grup de operatori economici, aşa cum este definit la art. 1 lit. g) din H.G.R. nr.617/2016; acest document se va prezenta în original;
f) declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului legal al operatorului economic/grupului de operatori economici care să cuprindă situaţia actualizată a volumului de lemn achiziţionat/ procesat din fiecare specie şi sortiment, de la începutul anului în curs, potrivit prevederilor art. 8 din H.G.R. nr.617/2016; acest document se prezintă în original. Pentru materialele lemnoase adjudecate, organizatorul licitaţiei transmite declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului legal al operatorului economic/grupului de operatori economici, în termen de 15 zile lucrătoare de la adjudecare, către structura teritorială de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură;
g) declaraţia pe propria răspundere potrivit art. 7 alin. (1) şi (2) din H.G.R. nr.617/2016; acest document se prezintă în original;
h) declaraţia pe propria răspundere a reprezentantului legal al operatorului economic privind situaţia completării la zi a atestatului de exploatare. în cazul în care atestatul de exploatare nu este completat la zi, în declaraţie se vor menţiona volumul de masă lemnoasă pe picior adjudecată şi neoperată în anexă, precum şi vânzătorul; acest document se va prezenta în original, numai de către operatorii economici care participă la licitaţiile de vânzare a masei lemnoase pe picior.
5. Cererea şi documentaţia prevăzute la punctul 4 se pot depune la organizatorul licitaţiei prin una dintre următoarele modalităţi:
a) direct la registratură, pe hârtie;
b) prin poştă/curier, pe hârtie;
6.0peratorii economici care nu au sediul în România depun documentele de înscriere la licitaţie atât în limba oficială a ţării de origine, cât şi traduceri oficiale ale acestora în limba română.
7. La licitaţie pot participa operatori economici, înregistraţi într-un stat membru al UE, în baza certificatului de atestare pentru lucrări de exploatare forestieră valabil deţinut de aceştia sau a altui document similar, emis de autoritatea competentă din acel stat, şi recunoscut/ echivalat, în condiţiile legii, de autoritatea de resort din România.
8. Comisia de preselecţie analizează documentele depuse de către solicitanţi şi hotărăşte admiterea/respingerea participării acestora la licitaţie, cu respectarea prevederilor Legii nr. 161/2003, cu modificările şi completările ulterioare.
9. Comisia de preselecţie respinge participarea la licitaţie a solicitantului care se află cel puţin în una dintre următoarele situaţii:
a) nu a depus toate documentele prevăzute la punctul 4 până la data stabilită în anunţ sau documentele depuse sunt incomplete, nu sunt în original sau nu sunt certificate pentru conformitate cu originalul, după caz;
b) are datorii restante faţă de bugetul local al comunei, atât operatorul economic, cât şi grupul de operatori economici din care face parte, după caz;
c) nu are certificat de atestare pentru lucrări de exploatare valabil;
d) nu are capacitate de exploatare disponibilă conform certificatului de atestare şi anexei la acesta şi declaraţiei pe propria răspundere privind situaţia capacităţii anuale disponibile;
e) a depăşit procentul prevăzut la art. 60 alin. (5) lit. f) din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, cu modificările ulterioare, republicată; constatarea depăşirii se face prin act administrativ emis de conducătorul structurii teritoriale de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură competentă teritorial. în termen de 5 zile lucrătoare structura teritorială de specialitate a autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură competentă teritorial transmite autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură actul administrativ, care are obligaţia postării pe site-ul acesteia, cu respectarea prevederilor art. 8 alin. (3) din H.G.R. nr.617/2016;
f) a avut contracte reziliate, în ultimele 6 luni, din culpa sa sau în alte condiţii decât forţa majoră/calamităţile naturale, cu organizatorul licitaţiei pentru masă lemnoasă pe picior, respectiv nu a încheiat din culpa sa contracte dacă şi-a adjudecat masă lemnoasă pe picior prin licitaţii sau a negociat masă lemnoasă pe picior.
lO.Operatorii economici nu participă la şedinţa comisiei de preselecţie.
11. La sfârşitul şedinţei de preselecţie comisia încheie un proces - verbal în care se consemnează: data şi locul desfăşurării preselecţiei, membrii comisiei de preselecţie prezenţi, solicitanţii care s-au înscris în vederea participării la licitaţie/negociere, solicitanţii admişi şi volumul maxim de masă lemnoasă pe picior pe care aceştia îl mai pot recolta la data preselecţiei, conform datelor înregistrate în documentele prevăzute la punctul 41it. d) şi f), solicitanţii respinşi şi motivul respingerii lor, observaţii cu privire la organizarea şi desfăşurarea preselecţiei şi la ora afişării preselecţiei.
12. Procesul - verbal al comisiei de preselecţie se afişează la sediul organizatorului licitaţiei şi se comunică tuturor operatorilor economici care s-au înscris la licitaţie.
13. Procesul - verbal de preselecţie se înregistrează în registrul de corespondenţă al primăriei.
14,Operatorul economic care consideră că, din motive neîntemeiate, nu a fost admis să participe la
licitaţie poate face contestaţie. Contestaţia se formulează în scris şi se adresează primarului comunei, în termen de 24 de ore de la data afişării rezultatului preselecţiei.
15. Conducătorul organizatorului este obligat să soluţioneze contestaţia prin decizie motivată, în ziua depunerii contestaţiei sau în ziua următoare depunerii; decizia se afişează până la sfârşitul programului de lucru la sediul primăriei şi se comunică contestatarului.
16. în situaţia în care în urma analizării contestaţiei se stabileşte că aceasta a fost întemeiată, conducătorul organizatorului dispune admiterea contestatarului la licitaţie.
17,Operatorilor economici interesaţi, care solicită informaţii privitoare la volumul şi calitatea masei lemnoase care urmează a fi licitată, li se pune la dispoziţie, la sediul ocolului silvic la care se află, documentaţia tehnică necesară, de către ocolul silvic la care se află aceasta.
18.în situaţia în care operatorii economici interesaţi să participe la licitaţie solicită să vizioneze masa lemnoasă care este supusă vânzării, organizatorul licitaţiei prin S.C. OCOLUL SILVIC CARPATINA
S.R.L. asigură condiţiile pentru vizionare şi desemnează în acest sens un specialist, pe baza unei planificări.
19,Operatorul economic participant la licitaţie trebuie să facă dovada achitării, anterior începerii şedinţei de licitaţie, în contul organizatorului, prin instrumente bancare legale decontabile până la începerea licitaţiei sau în numerar la casieria organizatorului, a:
a) garanţiei de contractare pentru volumul de masă lemnoasă pe care intenţionează să îl cumpere, în cuantum de 5% din valoarea de pornire la licitaţie;
b) tarifului de participare la licitaţie stabilit în cuantum de 1.000 lei.
20. Documentul privind dovada achitării garanţiei de contractare prevăzute la punctul 19 lit.a şi a tarifului de participare se depune la secretariatul comisiei de licitaţie cu minimum două ore înaintea începerii şedinţei de licitaţie.
21. Pentru participarea operatorilor economici admişi la licitaţie la negocierea organizată în aceeaşi zi şi având ca obiect masa lemnoasă neadjudecată la licitaţie nu se percepe tarif de participare.
20. Neîndeplinirea condiţiilor prevăzute punctul 19 determină interzicerea participării la licitaţie a operatorului economic.
21. Garanţia de contractare pentru masa lemnoasă adjudecată se reţine până la semnarea contractului de vânzare - cumpărare. în situaţia în care cuantumul garanţiei de contractare constituite anterior licitaţiei este mai mare decât garanţia de contractare pentru masa lemnoasă adjudecată, diferenţa până la garanţia constituită se restituie operatorului economic, la cerere, în termen de cel mult 3 zile lucrătoare.
22. Garanţia de contractare prevăzută la punctul 21, nerestituită, poate constitui garanţie pentru participarea la o licitaţie ulterioară, organizată în condiţiile prezentului regulament, numai cu acordul scris al operatorului economic.
23. Garanţia de contractare reţinută în condiţiile punctului 21 nu se restituie operatorului economic în următoarele situaţii:
a) nu a fost încheiat contractul de vânzare - cumpărare a masei lemnoase, în condiţiile legii, din culpa operatorului economic;
b) nu a constituit garanţia de bună execuţie, la data încheierii contractului;
c) îşi retrage oferta în perioada de valabilitate a acesteia;
d) a fost încheiat în termen contractul de vânzare - cumpărare a masei lemnoase, iar valoarea garanţiei, cu acordul părţilor, se foloseşte pentru constituirea cauţiunii prevăzute de art. 66 alin. (1) din Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, republicată, cu modificările ulterioare, pentru constituirea garanţiei de bună execuţie şi/sau pentru plata contravalorii masei lemnoase contractate.
24. Garanţia de contractare nerestituită în situaţia prevăzută la punctul 23 lit. a) şi b) se face venit la bugetul local.
25. Licitaţiile se desfăşoară la locul, data şi ora comunicate prin anunţ.
26. LicitaţiiIe se deslăşoară cu participarea comisiei de licitaţie şî a reprezentanţilor oficiali ai participanţilor în aceeaşi sală.
27. Şedinţa de licitaţie este deschisă de către preşedintele comisiei, care prezintă componenţa acesteia, numărul minim pentru cvorum, care este de două treimi din numărul membrilor comisiei, membrii prezenţi, tipul de licitaţie, modul de desfăşurare a licitaţiei şi toate informaţiile necesare desfăşurării licitaţiei.
28. Hotărârile comisiei de licitaţie se iau cu votul majorităţii simple a membrilor comisiei prezenţi. (4) Conducătorul administratorului fondului forestier proprietate publică a statului şi conducătorul organizatorului licitaţiei nu pot face parte din comisia de preselecţie sau din comisia de licitaţie/negociere.
29. Licitarea masei lemnoase începe şi se desfăşoară în ordinea prevăzută în listele de partizi afişate la sediul primăriei şi pe site-ul www.ocoalederegim.ro, după caz.
30. Preşedintele comisiei anunţă:
-preţul de pornire pentru partizile în cauză,
-128,1 lei/ m3 - partida nr.1817 Corbu;
- 140,96 lei/m3- partidanr.1714 Corbu şi,
pasul de licitare, pentru partizile în cauză,
- 6 lei/ m3 - partida nr.l 817 Gruni;
- 7 lei/ m3— partida nr.1714 Gruni şi,
31. Pentru fiecare partidă licitaţia începe de la preţul de pornire; opţiunea pentru preţul de pornire este ofertă, iar următoarele strigări ale altor participanţi se consideră licitări.
32. Este declarat adjudecatar licitantul care a oferit preţul cel mai mare după 3 strigări succesive ale preşedintelui comisiei de licitaţie.
33. Dacă pentru partidizile care fac obiectul licitaţiei se face o singură ofertă la prima licitaţie, aceasta nu poate fi adjudecată prin respectiva licitaţie. La următoarele licitaţii se poate adjudeca cu un singur ofertant.
34. După fiecare licitaţie, se întocmeşte procesul - verbal privind desfăşurarea şi rezultatul licitaţiei, hi care se consemnează, în mod obligatoriu, următoarele: data şi locul desfăşurării licitaţiei, modul de anunţare a licitaţiei, membrii comisiei de licitaţie prezenţi, tipul licitaţiei, obiectul licitaţiei, solicitanţii care nu au îndeplinit condiţiile de participare la licitaţie, reprezentanţii oficiali ai acestora, termenul de încheiere a contractelor de vânzare - cumpărare, observaţii cu privire la organizarea şi desfăşurarea licitaţiei.
35. Fişele de desfăşurare a licitaţiei, semnate de ofertanţi, devin anexă la procesul - verbal al licitaţiei.
36. Procesul - verbal al şedinţei de licitaţie se semnează de către toţi membrii comisiei de licitaţie prezenţi.
37. Contestaţiile se înregistrează la sediul primăriei în termen de 24 de ore de la licitaţie, iar primarul are obligaţia de a le soluţiona şi de a transmite modul de soluţionare, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
38. în cazul în care între momentul adjudecării şi cel al contractării, operatorul economic adjudecatar constată că masa lemnoasă nu corespunde ca volum sau/şi calitate cu prevederile actului de punere în valoare, îl va înştiinţa despre aceasta, în scris, pe primarul comunei în termen de maximum 5 zile calendaristice de la încheierea procesului - verbal de licitaţie; la contestaţie va anexa documentaţia de verificare, întocmită conform normelor tehnice silvice în vigoare, însuşită de persoana de specialitate din cadrul operatorului economic.
39. Contestarea prevederilor actului de punere în valoare, în situaţia prevăzută la punctul 38, obligă pe organizatorul licitaţiei prin S.C. OCOLUL SILVIC CARPATINA S.R.L. la efectuarea unei verificări în teren, în ^ conformitate cu normele tehnice silvice în vigoare, în prezenţa contestatarului.
40. în cazurile prevăzute la punctul 39, termenul de 10 zile de la adjudecare până la încheierea contractelor de vânzare - cumpărare a masei lemnoase se prelungeşte cu perioada dintre data depunerii contestaţiei şi data primirii răspunsului de către contestatar; termenul primirii răspunsului este 20 de zile lucrătoare de la data depunerii contestaţiei.
41. în situaţia în care conducătorul organizatorului constată că se confirmă aspectele contestate, acesta anulează adjudecarea şi restituie garanţia de contractare.
42. Persoana juridica vânzătoare si totodată organizatorul licitaţiei este
Comuna Baru, reprezentată de primarul comunei;
- Adresa: str. Prof. Dr.Stefan Gărbea nr.222, jud. Hunedoara
- Cod unic de înregistrare: 4521427
- Telefon: 0254/778003; Fax: 0254/778398
43. La licitaţie pot participa numai operatorii economici atestati, în condiţiile legii, pentru lucrări de exploatare forestieră, în cazul cumpărării masei lemnoase pe picior, în condiţiile si cantităţile stabilite prin caietul de sarcini.
44. Licitaţia este organizată şi se va desfăşura în conformitate cu prevederile H.G.R. nr.617/2016 pentru aprobarea Regulamentului de valorificare a masei lemnoase din fondul forestier proprietate publică.
45. Data desfăşurării licitaţiei este conform anunţului.
46. Caietul de sarcini se poate achiziţiona direct de la sediul Primăriei Comunei Baru , de luni până vineri, intre orele 7.30-15.30, contra sumei de 1.000 lei.
51.0fertantii pot să-si modifice, sa înlocuiască, sau sa-si retraga documentele nedeschise, numai înainte de expirarea termenului de depunere a acestora. Informarea pentru retragere se va face în scris, prin fax, telex sau telegrama.
52. înlocuirea documentelor se va face în aceleaşi condiţii ca si prezentarea acestora. In cazul prezentării documentelor prin reprezentant, până la data, ora si locul de depunere a acestora, retragerea se poate face prin declaraţie, înainte însă de termenul limita de depunere a documentelor.
53. încheierea contractului de vânzare - cumpărare a masei lemnoase/materialelor lemnoase adjudecate prin licitaţie/negociere are loc în termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la data finalizării licitaţiei, respectiv a negocierii, şi se face la sediul Primăriei Baru.
54. Neîncheierea contractului de vânzare - cumpărare a masei lemnoase adjudecate, în termenul maxim de 10 zile lucrătoare, stabilit prin caietul de sarcini, din culpa exclusivă a operatorului economic/grupului de operatori economici adjudecatar, atrage anularea adjudecării pentru masa lemnoasă respectivă şi pierderea garanţiei de contractare aferente.
55. Rezilierea contractului de vânzare - cumpărare a masei lemnoase/ adjudecate, în alte condiţii decât forţa majoră/calamităţile naturale, atrage după sine pierderea garanţiei de contractare/garanţiei de bună execuţie, precum şi a dreptului de participare la licitaţie/negociere, în condiţiile prezentului regulament, pentru o perioadă de 6 luni de la data rezilierii.
56. în contractul de vânzare - cumpărare, masa lemnoasă adjudecată se explicitează cantitativ şi valoric şi se facturează corespunzător, în funcţie de modul de valorificare.
57.1n cazul masei lemnoase pe picior facturarea se realizează prin înscrierea:
a) volumului net al lemnului de lucru/valoarea lemnului de lucru, la care se adaugă volumul brut al lemnului de foc/valoarea lemnului de foc;
b) volumului cojii lemnului de lucru/valoarea cojii lemnului de lucru.
58.Fac parte integrantă din prezentul caiet de sarcini:
- modelul contractului de vânzare-cumpăare masă lemnoasă pe picior;
- schiţa parchetelor, coordonatele geografice cel puţin ale unui punct din interiorul fiecărui parchet şi coordonatele geografice ale platformei primare.(art.9 alin.(2) litc din H.G.R. nr.617/2016)
Preşedinte cte şedinţă, Duniitreşcu Angela^-Elisabeta
Contrasemnează, Secretar, Camelia-Simona Becuş
Vot deschis; Număr consilieri în funcţie:! 1; Cvorum:! 1;.Voturi pentru: 10; Voturi împotrivă:0; Abţineri: 1.
Baru, 24.02.2017
CONTRACT DE VÂNZARE-CUMPĂRARE
MASĂ LEMNOASĂ PE PICIOR
1. PARTI CONTRACTANTE
l.lComuna Baru, cu sediul în Comuna Bani, sat Baru, str. „Prof. dr. Şt. Gârbea” nr.222, telefon/fax: 0254778003; 0254778398, cod fiscal 4521427, reprezentată prin dl. Răducanu Daniel, Primarul Comunei Baru, în calitate de VÂNZĂTOR,
si
1. , cu sediul în str. nr. telefon/fâx, număr de înmatriculare la Oficiul Registrului Comerţului , C.U.I. , codul IBAN , deschis la reprezentată prin , în calitate de CUMPĂRĂTOR,
a intervenit prezentul CONTRACT.
2. OBIECTUL CONTRACTULUI
2.1. Vânzătorul se obligă să vândă şi să furnizeze masa lemnoasă pe picior aferentă partizii/ partizilor nr. cu un volum total brut estimat de m3 , respectiv un volum total net estimat de m3, conform eşalonării convenite in anexa 1, la preţul consemnat in procesul verbal nr. încheiat in şedinţa de licitaţie din data de
2.2. Cumpărătorul se obligă să preia, să exploateze şi să transporte masa lemnoasă pe picior specificată la pct. 2.1. în conformitate cu sarcinile asumate în prezentul contract şi să plătească vânzătorului preţul contractului,conform anexei nr.l.
2.3. Preţul stabilit prin licitaţie/negociere pentru îndeplinirea contractului, platibil vânzătorului de către
cumpărător,conform graficului de plaţi (anexa 1), este de lei,fara T.V.A., din care lei, fara T.V.A.,
reprezintă taxa de peiaj.
2.4. Cumpărătorul are obligaţia sa achite un avans de lei, la semnarea contractului.
3. GARANŢIA DE BUNA EXECUŢIE A LUCRĂRILOR DE EXPLOATARE FORESTIERA (CAUŢIUNEA)
3.1. Cumpărătorul are obligaţia de a constitui garanţia de buna execuţie a lucrărilor de exploatare, conform regulamentului de vânzare a masei lemnoase, in vigoare.
3.2. Cuantumul garanţiei de buna execuţie a lucrărilor de exploatare este de lei
(5% din valoarea de adjudecare). Daca pe parcursul derulării contractului se fac plaţi din aceasta suma, cumpărătorul este obligat sa reconstituie garanţia la nivelul iniţial, in termen de 15 zile.
Vânzătorul are dreptul de a retine garanţia de buna execuţie, in limita prejudiciului creat, daca cumpărătorul nu isi îndeplineşte obligaţiile ce ii revin din aplicarea prevederilor contractului si/sau instrucţiunilor privind stabilirea termenelor, modalităţilor si perioadelor de exploatare, scoatere si transport a masei lemnoase, in vigoare pe parcursul desfăşurării contractului.Anterior emiterii unei pretenţii asupra garanţiei de buna execuţie, vânzătorul are obligaţia de a notifica acest lucru cumpărătorului, precizând totodată obligaţiile care nu au fost respectate.
Restituirea sumelor aferente garanţiei de buna execuţie se va face la reprimirea parchetelor ce fac obiectul acestui contract, in condiţiile in care cumpararorul a respectat clauzele contractuale. 4
4. RECEPŢIA MASEI LEMNOASE PE PICIOR SI PREDAREA ACESTEIA SPRE EXPLOATARE.
4.1. Recepţia masei lemnoase pe picior se face înainte de emiterea autorizaţiei de exploatare. La recepţie, în cazuri temeinic justificate, cumpărătorul poate solicita verificarea lucrărilor de evaluare a masei lemnoase destinate exploatării, conform instrucţiunilor în vigoare, din partida care face obiectul contractului.
4.2.In cazuri temeinic justificate, atunci când, pe parcursul exploatării, se constată diferenţe peste toleranţele actului de punere în valoare, datorate defectelor ascunse ce nu au putut fi identificate nici cu ocazia recepţiei masei lemnoase pe picior, cumpărătorul poate cere în scris vânzătorului, constatarea şi regularizarea prevederilor prezentului contract referitoare la volumul de masă lemnoasă comercializat, înainte de a se recolta şi mişca de la cioată cel mult 1/3 din volumul de material lemnos estimat în parchetul respectiv.
Materialul lemnos identificat după taiere ca având defecte ascunse se va depozita in platforma primara, loc in care vânzătorul va efectua măsurători pentru evaluarea acesteia. Vânzătorul nu va efectua măsurători de evaluare a defectelor pentru materialul lemnos transportat de la pădure in depozitul final al cumpărătorului, situaţie in care nu este obligat sa aducă corecţii actului de punere in valoare întocmit iniţial. In aceasta situaţie cumpărătorul este obligat sa-si onoreze obligaţiile conform contractului încheiat fara modificări.
4.3. Dacă, în urma verificărilor, lucrarea de evaluare a masei lemnoase nu se încadrează în toleratele admise prin instrucţiunile în vigoare, deci se impune a fi refăcută, se vor modifica şi prevederile prezentului contract referitoare la volumul de masă lemnoasă comercializat, respectiv la preţul contractului, calculat in baza preţului unitar (lei/m3) la care s-a adjudecat negociat partida in cauza.
4.4. Recepţia masei lemnoase pe picior, precum şi constatările efectuate In situaţia de la pct. 4.3. se consemnează într-un proces verbal, iar modificările faţă de prevederile iniţiale ale actelor de punere în valoare a masei lemnoase sunt însuşite de ambele părţi şi fac obiectul unui act adiţional la prezentul contract.
4.5. Predarea masei lemnoase spre exploatare se face, pe postaţe, numai după efectuarea plăţii contravalorii acesteia; în cazul în care este constituită o garanţie de bună execuţie în cuantum egal cu contravaloarea masei lemnoase din postaţă, predarea masei lemnoase spre exploatare se poate face şi după garantarea prin instrumente de plată, cu scadenţă la maximum 30 de zile calendaristice(dauză minimală prevăzută la articolul 19 alin.(2) lit.a din H.G.R. nr.617/2016)
4.6. Masa lemnoasă pe picior recepţionată în condiţiile prezentului contract se predă spre exploatare, vânzătorul şi cumpărătorul urmând a îndeplini următoarele obligaţii:
5.0BLIGAŢIILEPĂRŢIL0R
5.1 .In sarcina vânzătorului:
5.1.1.Stabileşte, de comun acord cu cumpărătorul si cu acceptul ocolului silvic, eşalonarea tăierilor (anexa 2) astfel încât, ţinând cont de restricţiile şi cerinţele silviculturale ale arboretului, lunar să se exploateze toată gama de produse contractate.
5.1.2. Predă spre exploatare parchetul prin ocolul silvic pe postate delimitate exploatabile într-o lună cu maximum 10 zile înainte de data stabilita pentru începerea exploatării, delegatului împuternicit al cumpărătorului, care va răspunde si de respectarea regulilor silvice, pe baza de proces verbal de predare-primire întocmit in doua exemplare. Procesul-verbal de predare spre exploatare a masei lemnoase constituie document gestionar.
5.1.3. Pune la dispoziţia cumpărătorului suprafeţele necesare amplasării platformelor primare, in cazul in care vinzatorul este proprietarul acelui teren.
5.1.4. Face reprimirea parchetului la sfârşitul exploatării,prin ocolul silvic, numai in cazul in care sunt întrunite si respectate toate condiţiile menţionate in instrucţiuni, in prezenta delegatului împuternicit al cumpărătorului, pe baza de proces verbal de reprimire întocmit in doua exemplare.Dupa încheierea acestui act întreaga răspundere privind situaţia din teren revine personalului silvic care a efectuat reprimirea parchetului.
5.2. In sarcina cumpărătorului
5.2.1. Stabileşte de comun acord cu vânzătorul, eşalonarea tăierilor (anexa 2 ) astfel incit, tinind cont de restricţiile si cerinţele silviculturale ale arboretului, lunar sa exploateze toata gama de produse contractate.
5.2.2.Solicita ocolului silvic sa elibereze autorizaţia de exploatare pentru cumpărător, funcţie de termenele din eşalonare (anexa 2) şi în condiţiile prevăzute de instrucţiunile privind termenele, modalităţile şi epocile de recoltare, scoatere şi transport al materialului lemnos în vigoare.
5.2.3. Ridica autorizaţia de exploatare cu cel puţin 10 zile înainte de termenul prevăzut in eşalonarea tăierilor si participa la predarea efectiva in teren a parchetului prin delegat împuternicit, care răspunde si de respectarea regulilor silvice de exploatare, conform, conform instrucţiunilor in vigoare.
5.2.4.Intreprinde demersurile necesare pentru obţinerea acordului si avizelor necesare de la proprietarul sau deţinătorul terenului necesar amplasării platformelor, primare, in cazul in care condiţiile de scos apropiat existente,impun ca aceasta sa se faca pe alte terenuri decât cele administrate de vinzator.
5.2.5. Executa lucrări de exploatare forestiera in asa fel încât sa evite producerea de prejudicii arboretului si arborilor ce nu fac obiectul comercializării si respecta cu stricteţe prevederile din caietul de sarcini( anexa 3 ), tehnologia de exploatare si caile de colectare si transport stabilite prin autorizaţia de exploatare.
5.2.6. Exploatează parchetele in termenele prevăzute in autorizaţia de exploatare si participa la reprimirea acestora de către vânzător prin delegat care va deţine împuternicire in care se precizează competenta si drepturile acestuia de a semna actele de reprimire.
6. TRANSPORTUL MATERIALULUI LEMNOS
6.1. Drumurile auto forestiere de acces către masa lemnoasa vânduta către sunt proprietate ale .
6.2. Contravaloarea lucrărilor de reparaţii survenite în urma deprecierilor provocate printr-o exploatare necorespunzătoare în procesul de recoltare şi transport a masei lemnoase aferente contractului, se suportă de cumpărător în baza constatărilor şi evaluărilor efectuate de vânzător.
6.3. Căile de scos - apropiat a lemnului şi alte instalaţii aferente parchetului sunt cele înscrise în autorizaţia de exploatare şi materializate în mod evident pe teren de către vânzător.
6.4. Cumpărătorul asigură amenajarea instalaţiilor de scos - apropiat şi protejarea împotriva vătămării arborilor limitrofi căilor de colectare prin lungoane, ţăruşi, manşoane etc. înainte de începerea exploatării.
6.5. Proiectarea şi executarea instalaţiilor de scos-apropiat în conformitate cu prevederile normelor de proiectare şi a normelor de protecţia muncii, precum şi costurile aferente, cad în sarcina cumpărătorului
7. MODALITĂŢI DE PLATA
Vânzătorul va emite factura pentru cantitatea de masă lemnoasă eşalonată la taiere, in primele 5 zile de la predarea spre exploatare,conform anexei nr.2 la prezentul contract, iar cumpărătorul va achita contravaloarea acesteia in termen de 30 de zile de la emitere.
Vânzătorul va urmări asigurarea incasarii facturilor emise prin unul din instrumentele de plata bancare in vigoare. Periodic se vor face regularizări intre volumul exploatat si cel achitat, in sensul ca nu se preda spre exploatare postata următoare daca nu a fost încasată suma aferenta postatei anterior predate si nu este plătită in avans pentru postata care urmează a fi exploatata.
8. PENALITĂŢI, DAUNE INTERESE
8.1. Pentru nerespectarea sau executarea necorespunzătoare a obligaţiilor asumate prin prezentul contract, partea în culpă datorează (celeilalte părţi) penalităţi şi daune-interese, conform prevederilor din acest contract şi a legislaţiei în vigoare. Partea în culpă este de drept în întârziere conform art. 1079 din Codul Civil, în îndeplinirea obligaţiilor sale, fără a fi nevoie de notificare.
8.2. Vânzătorul datorează penalităţi cumpărătorului. în următoarele situaţii:
8.2.1. Daca vânzătorul , din motive neîntemeiate il împiedica pe cumpărător sa intre in parchet pentru exploatarea masei lemnoase cumpărata, va plaţi penalităţi, de 0.1%/zi din valoarea masei lemnoase din partida ce trebuia sa fie exploatata.
8.2.2. Dacă vânzătorul nu predă spre exploatare volumul de masă lemnoasă contractat, respective recalculat şi consemnat conform pct.-ului 4.6. la termenul din eşalonare, în mod nejustificat şi din vina sa, acesta va plaţi pentru fiecare zi de întârziere, penalităţi de 0,1% din valoarea masei lemnoase ce trebuia predată.
8.3. Cumpărătorul datorează penalităţi vânzătorului în următoarele situaţii:
8.3.1. Daca vânzătorul emite autorizaţia de exploatare iar cumpărătorul, fără motive întemeiate si din vina sa, nu ridica in mai puţin de 10 zile fata de termenul de exploatare aceasta autorizaţie, va plaţi penalităţi de 0,1%/zi, din valoarea masei lemnoase din partida autorizata la exploatare, pentru fiecare zi de întârziere.
8.3.2. Pentru masa lemnoasă rămasă în parchet, pe picior sau în faze, la expirarea termenului de exploatare, din culpa sa, cumpărătorul plăteşte penalităţi de 0,1%/zi din valoarea de adjudecare a volumului lemnului neexploatat şi consemnat în procesul verbal de constatare pentru fiecare zi de întârziere pina la reprimirea parchetului. Aceste penalităţi nu se calculează in perioadele cu restricţii sau pentru masa lemnoasa rămasa după termenul prevăzut in eşalonare, in platforma primara amplasata in afara parchetului.
8.3.3. Pentru masa lemnoasă neexploatată la sfârşitul anului, rămasă pe picior sau doborâtă şi nescoasă din parchete din culpa sa, cumpărătorul plăteşte penalităţi de 8% din valoarea de adjudecare a volumului masei lemnoase neexploatate şi consemnat în procesul verbal de constatare. Pentru recoltarea acesteia, prin act adiţional la prezentul contract, se vor prevedea condiţiile şi noul termen de exploatare.
9. REZILIEREA CONTRACTULUI
9.1. Nerespectarea obligaţiilor asumate in prezetul contract de către una dintre parii da dreptul părţii lezate de a cere rezilierea contractului si de a pretinde plata de daune interese.
9.2. Rezilierea contractului de vânzare - cumpărare a masei lemnoase adjudecate, în alte condiţii decât forţa majoră/calamităţile naturale, atrage după sine pierderea garanţiei de contractare/garanţiei de bună execuţie, precum şi a dreptului de participare la licitaţie, pentru o perioadă de 6 luni de la data rezilierii.
10. FORŢA MAJORA
Cazurile de forţă majoră, de calamităţi naturale şi fenomene climatice care împiedică desfăşurarea normală a procesului de exploatare forestieră, înregistrate în SUMAL, potrivit reglementărilor legale, exonerează părţile de obligaţiile contractuale pe durata de acţiune a acestora, clauză minimală prevăzută la articolul 19 alin.(2) lit.c din H.G.R. nr.617/2016)
11.SOLUŢIONAREA LITIGIILOR
11.1. Vânzătorul si cumpărătorul vor face toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabila, prin tratative directe, orice neînţelegere sau disputa care se poate ivi intre ei in cadrul sau in legătura cu îndeplinirea contractului.
11.2. Daca după 10 de zile de la inceperea acestor tratative neoficiale vânzătorul si cumpărătorul nu reuşesc sa rezolve in mod amiabil o divergenta contractuala, fiecare poate solicita ca disputa sa se soluţioneze de către instanţa comerciala din localitatea in care isi are sediul vânzătorul , in funcţie de competenta materiala, conform OUG nr. 5/2000.
12. COMUNICĂRI
12.1. Orice comunicare între părţi, referitoare la îndeplinirea prezentului contract, trebuie sa fie transmisa in
scris.
12.2. Orice document scris trebuie înregistrat atat in momentul transmiterii, cat si in momentul primirii.
12.3 .Comunicările dintre părţi se pot face si prin telefon, telegrama, telex, fax sau e-mail, cu condiţia confirmării in scris a primirii comunicării.
13. LEGEA APLICABILA CONTRACTULUI
13.1. Prezentul contract se completează cu prevederile Codului Silvic, Codul Civil, Codul Penal, Codul de Procedura Civila si a altor acte normative in vigoare pe perioada derulării contractului.
13.2. Contractul va fi interpretat conform legilor din România.
14. ALTE CLAUZE
14.1. Pentru urmărirea respectării disciplinei contractuale se numesc ca responsabili:
- din partea furnizorului: .
- din partea beneficiarului
14.2. Cumpărărtorul nu are dreptul de a cesiona contractul de vânzare - cumpărare încheiat în urma licitaţiei.
14.3. Termenul acestui contract este pe perioada de valabilitate a autorizaţiilor de exploatare sau a actelor adiţionale aferente pentru prelungirea valabilităţii acestora pe durata de acţiune a .Cazurile de forţă majoră, de calamităţi naturale şi fenomene climatice care împiedică desfăşurarea normală a procesului de exploatare forestieră, înregistrate în SUMAL, potrivit reglementărilor legale.(clauză minimală prevăzută la articolul 19 alin.(2) lit.b din H.G.R. nr.617/2016)
14.4. Anexele 1 şi 2(conţine clauze minimale prevăzute la art.19 alin.(2) lit.f şi g din H.G.R. nr.617/2016)
fac parte integranta din prezentul contract.
Prezentul contract s-a întocmit in trei exemplare, cate un exemplar pentru fiecare parte, inclusiv pentru S.C. OCOLUL SIVIC CARPATINA S.R.L., azi .
VÂNZĂTOR,
PRIMAR
CUMPĂRĂTOR,
ADMINISTRATOR
L.S.
L.S.
VIZAT C.F.P.
Preşedinte de şedinţă, Dun * ‘ -Elisabeta
Contrasemnează, Secretar, Camelia-Simona Becus
Baru, 24.02.2017
Vot deschis; Număr consilieri în funcţie: 11; Cvorum: fl; Voturi pentru: 10; Voturi împotrivă:0; Abţineri: 1.
Notă: Această formă este scanarea documentului încheiat. Pentru conformitate şi eliminarea posibilelor erori, vă rugăm să consultaţi scanarea originală a documentului prin intermediul acestui link: H.C.L. nr. 18 din 24 februarie 2017.pdf.